Analiza i statystyka w nauczaniu maszynowym

 

 

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku. W latach 2012-2015 zorganizowaliśmy 5 konferencji, 6 warsztatów tematycznych oraz 3 konkursy...

 
Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu

Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu

Na stronie III edycji konferencji „Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu” zamieściliśmy abstrakty oraz harmonogram.

 
 

Celem sesji jest przedstawienie podstawowych metod i narzędzi matematycznych pełniących podstawową rolę w rozpoznawaniu obiektów (pattern recognition) i na­uczaniu maszynowym (machinę learning). W szczególności interesują nas narzędzia umożliwiające klasyfikację i analizę skupień (klastrowanie). W miarę możliwości chcie­libyśmy także przedstawić „state of the art”, przynajmniej w niektórych aspektach oraz pokazać zastosowania wyżej wymienionych narzędzi między innymi w analizie danych i obrazów.
Podstawowe metody dzielą się na pochodzące od statystyki i teorii informacji (me­tody Bayesowskie, metody używające entropii i MNW, drzewa decyzyjne), oraz mające swoje źródło w analizie matematycznej (k-means, klasyfikacja liniowa, SVM, sieci neu­ronowe). Warto tu wspomnieć także o niedawno powstałych narzędziach które w chwili obecnej są intensywnie rozwijane, jak choćby Aetive Learning, Deep Learning czy ELM (Extreme Learning Machines),
Do uczestnictwa w sesji chciałbym zachęcić osoby interesujące się zastosowaniami matematyki w uczeniu maszynowym zarówno nadzorowanym (klasyfikacja), jak i nie-nadzorowanym (analiza skupień).

Tytuł wykładu lidera:
Analiza i statystyka w nauczaniu maszynowym